Tuesday, March 6, 2007

Next stop....?

I believe we are slated to show in the HUspring fest fashion show on April 5th...yeah i know...another HU show...lol...BUT we have always been FANS of HU spring fashion show!!!.....since we were freshman...we have never missed a show(yup ozzy included and she lives in philly)...so yeah NEVER!...this was the show that in 03 had the whole all white setup...with girls dancing behind white screens....this was the show that in 04 had serena williams walk out(okay i know she is usually a fashion don't but she is BAD!)....with the background setup as a junkyard....this was the show that in 05 had the clothing racks on the stage as the backstage...so it always seemed like pple were changing on the stage...while the models were walking out....so cool!....this was also the show that had my current obsession of that year...MS EVA walk out and SHOCK me....so yes i love the springfest HU show!!....i cant vouch for it being SO hot this year tho...after all, the fashion pple of them days have graduated....but i HOpe it will be....infact it has to be hot....they have no choice!.........this year they plan to do it on the Yard...and not in cramtom auditorium...hmm...thats intriguing....some bryant park type imitation.

Anyway we met with the coordinator Ms Lauren Body last week and she seemed happy with the clothes we showed her...she was also quite okay with our showing clothes that were to be featured in the ASA show...and since we aren't done with our spring collection...we assured her that she would have new pieces in her show....so there we go!.....unfortunately after she saw the ASA show though, she has a few concerns ....she loved the show BUT she worried that the pieces shown were too memorable...and being that both shows would probably have the same HU student audience....she didn't want it to look like they were piggy backing off HUASA.....i see where she is coming from.......dang...anyway she only requires a few pieces...3 of which are coming from the clothes we didn't show in HUASA.....but really there is no way that something from the HUASA show isn't showing tho..are you serious?....quite impossible....there is only so much strength i have....but i am definitely excited about continuing my sewing which i stopped abruptly....lol...so back to the machine i go....and oh yeah congratulations to joan and I for getting into dental school(all the schools we applied to holla heehee)....so yay!!...i have about 6 months to kill with cranberry so i vow to do all i possibly can in that time span....wish me luck!

4 comments:

Jaja said...

That's so ironic we'll both be in the HU show. I hope they have a great celeb guest this year too! How's this for craziness, my alma mater's African Student Union fashion show, which I'll be participating in, is the day after HU's show! Suicide, I tell you. Sleep is a stranger to me these days. But, I look forward to meeting you all at rehearsals!

jaja

chichi said...

so what do you all do with the clothes from your fashion shows? the ones you don't sell? or are they made to be sold off the runway?

Cranberry said...

No they are not, we keep the clothes for other fashion shows....Right now we are not making "ready to wear" for a mass consumer, we do take orders from time to time depending on the location of the customer..but the orders we take have to be from the clothes we have already made.....we keep most of these clothes as reminders of our beginning ...we can't bear to part with them really...soo...since we aren't selling them, they mostly end up in our closets lol...

Cranberry said...

@ jaja....wow thats a hell of a schedule!..dang..thats the price we have to pay!!...and we will def hit up at the HU show practice...i havent picked my models yet but ur blog about their "ommph" or lack thereof kinda made me nervous lol....